Linkbuilding by se dal jednoduše popsat jako získávání zpětných odkazů. To je ale jen jeho naprostý základ. Cílem tohoto budování je propagace webu, zvyšování pageranku (autority) nejen jednotlivých stránek, ale také celé domény a samozřejmě zvýšení návštěvnosti skrze organické vyhledávání na vyhledávačích. Dosáhnout toho můžete nejrůznějšími způsoby a my se na některé z nich dnes podíváme.
Efektivní a přitom levné metody linkuildingu neustále vznikají, ale existují i osvědčené techniky, kterých se drží zkušení odborníci. Skvělou možností, jak se dozvědět o novinkách a být v obraze, jsou newslettery a příspěvky profesionálů v oblasti SEO a online marketingu. Podívejme se na několik nejoblíbenějších metod, které při správném provedení skvěle fungují. Jde o:
-
guestposting,
-
sociální sítě,
-
linkbaiting.
Guestposting
Jedná se o velmi jednoduchou metodu, při které na cizí web vytvoříte a publikujete článek s odkazem na vlastní stránky. Důležité je, aby takový text byl skutečně kvalitní a hodnotný. Dobré je to pro obě strany, protože majitel cizího webu získá jedinečný obsah zdarma a vy získáte kvalitní odkaz na tematicky relevantní stránce. To rádi uvidí nejen čtenáři, ale také vyhledávače.
Sociální média
Tohle rozhodně není nic překvapivého. Sociální sítě dnes využívá většina lidí. Každá z nich je ovšem dobrá pro jiný druh a formu propagace, na což nesmíte zapomínat. Postovat můžete nejen na svých účtech, ale skvělé je spojit se s influencery, kteří se zajímají o stejné téma jako vy. Spolupráce tak bude příjemná, autentická a přitáhne nové zákazníky.
Linkbaiting
Způsob linkbaitingu není jednoduchý, ale pokud se vám podaří, rozhodně na tom vyděláte. Jde o vytvoření virálního obsahu, který se bude po internetu šířit sám prostřednictvím uživatelů. Může jít o zábavné video, zajímavý tweet nebo kontroverzní infografiku. Jak to pojmete je čistě na vás. Doporučujeme, abyste si na tuto práci najali zkušené odborníky. Sami to nejspíš nezvládnete.