Jestliže se zabýváte prodejem na internetu, tak ať už nabízíte cokoli, jistě máte v hlavě jednu důležitou otázku – jak se dostat až nahoru? Samozřejmě jde o vyhledávače. Nejenže jsou vyhledávače skvělými pomocníky v situaci, kdy na internetu po čemkoli pátráte. Stejně tak jsou skvělým reklamním nástrojem, i když si to mnozí neuvědomují. Anebo právě proto, že si to lidé neuvědomují.
Pokud jde o reklamu ve vyhledávačích, vypadá to na první pohled zcela nevinně – ten, kdo si ji zaplatil, je řádně označen – jeho odkaz je hned nahoře a vy se na první pohled dozvíte, že jde o placené zviditelnění. O takové, které řada lidí okamžitě přeskočí, právě proto, že jde o reklamu. A tou nemalá část společnosti opovrhuje – všichni známe rčení, že to dobré se chválí samo.
Jenže propagace může ve vyhledávačích fungovat i jinak, zcela nenápadně, vlastně tak, že o ní běžní lidé vůbec nevědí. Ba naopak, řadoví uživatelé se domnívají, že ti, kdo mají pozici úplně nahoře ve výpisu, ji získali plným právem, prostě proto, že nabízejí to nejlepší zboží. A kdo by dál řešil, že se jedná o subjektivní kritérium, které není možné objektivně posoudit?
Možná pro vás bude velkým překvapením, když se dozvíte, že si dobrou pozici ve vyhledávačích můžete koupit – sice ne přímo, ale oklikou, a to skrze seo optimalizaci.
Když své webové stránky svěříte profesionálům, aby vám je optimalizovali pro vyhledávače, tak rozhodně neuděláte chybu. Pokud budou odvádět dobrou práci, budete se postupně posouvat směrem vzhůru až na pozice, které už nikdo nemine.
Jenže ono to není jen tak samo sebou – o takovou dobrou pozici stojí každý, a tak zde probíhá neustálý neviditelný boj. Uspějí jen ti, kdo mají za zády lidi, kteří své práci opravdu dobře rozumí a dokáží přesvědčit roboty vyhledávačů, aby právě váš odkaz hodnotili jako ten nejlepší.